نمک و انواع آن

نمک های مختلف در جهان

نمک و انواع آن

نمک های مختلف در جهان

نمکی از اعماق اقیانوس

نمک دریا چیست؟

نمک دریا نمکی است که از تبخیر آب دریا بدست می آید. به عنوان ادویه در غذا، آشپزی، لوازم آرایشی و نگهداری مواد غذایی استفاده می شود.

در این مقاله به نقش نمک دریا در زندگی روزمره می پردازیم. اما صبر کن! نمک دریا نیز فواید جالب بسیاری دارد که باید بدانیم. پس با ما همراه باشید تا در مورد مواد ضروری و هورمون ها بیشتر بدانید.

جالب است بدانید که نمک دریا به نمک خورشید یا نمک خام نیز معروف است.

ترکیب نمک دریا

نمک دریایی موجود در بازار امروزه حاوی ترکیبات شیمیایی بسیاری است. اگرچه ماده اصلی تشکیل دهنده این ترکیبات کلرید سدیم است اما نمک های باقیمانده حاوی کمتر از 2/0 تا 10 درصد نمک های دیگر هستند که عمدتاً کلسیم، پتاسیم، کلرید منیزیم و سولفات است، شوری نمک ها می تواند کمتر از 1 باشد. تا 12٪، اگرچه ترکیب نمک بازار ممکن است متفاوت باشد. اما ترکیب یونی آب نمک طبیعی نسبتاً پایدار است.

تولید نمک دریایی باستانی

نمک دریا در آیین نامه انضباطی ذکر شده است. یعنی یک کتاب مقدس بودایی که در اواسط قرن پنجم قبل از میلاد نوشته شده است. نمک دریا از تبخیر آب دریا بدست می آید. در هوای گرم و خشک این می تواند از تمام انرژی خورشیدی استفاده کند. اما سایر منابع آب و هوایی از منبع سوخت برای تبخیر آب دریا و تولید نمک دریا استفاده می کنند. امروزه تولید نمک دریا تقریباً منحصراً در نواحی مدیترانه و سایر اقلیم های خشک است.

 در زمان های قدیم سایت با شرایط زیر ایجاد می شد:

  1. ورود به بازار نمک
  2. سوخت ارزان و راحت تهیه کنید یا باید در آفتاب خشک شود؟
  3. سواحل و تخته های ایزوله برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض دریاهای آزاد وجود دارد.

 این یک اصطلاح تاریخی بریتانیایی است که به مکانی اطلاق می شود که زمانی در آن نمک تولید می شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد